"Jangan menangis, Kekasihku... Janganlah menangis dan berbahagialah, karena kita diikat bersama dalam cinta. Hanya dengan cinta yang indah... kita dapat bertahan terhadap derita kemiskinan, pahitnya kesedihan, dan duka perpisahan.
"(Kahlil Gibran)

Saturday 30 July 2011

LAGU ITU...

Hari ini airmata aku menitik lagi...
mengapa aku harus menangisi...mengapa aku harus sedih...
air mata itu masin...telah lama aku rasa, telah lama aku telan.
ia tetap sama, airmata itu dan rasa itu datang lagi...aku tak dapat menahannya.

cinta itu sama,
cinta itu serupa rasanya, bila ia datang airmata akan mengalir, membasahi pipi..hebatnya kuasa Allah, Dia menjadikan hati dan mata sehati sejiwa. Tatkala hati sedih..mata akan menangis..keluar airmata yang bersih dari telaganya yang entah di mana letaknya dan kalau difikirkan banyak pula airnya itu dan tidak pula ia kering....masyaAllah..

...........................................................
Lagu itu...lagu dulu..lagu lama...tatkala ia berkumandang...(titik noda..d'loiyd), mencuit juga hati aku yang keras ni... tanpa aku sedar air yang jernih dari telaga mataku melimpah lagi....hehehe...hairan...

(selama ini aku tak pernah dengar...ini baru aku mencari senikatanya dan cuba dengar lagunya)

Sore itu langit menjadi gelap
Mendung pun kian menebal
Terdengar tetesan air hujan
Semua menambah kepedihan

Hujan pun turun semakin deras
Begitu juga air matanya
Dia menangis mengenangkan
Dirinya yang ditinggalkan

Reff:
Kasihnya telah pergi
Meninggalkan titik noda
Tinggallah dia kini
Dengan hati yang kecewa

Hapuslah air matamu
Jangan ditangisi kisah yang lalu
Sudah suratan ini terjadi
Jangan disesalkan lagi

Hapuslah air matamu
Jangan ditangisi kisah yang lalu
Sudah suratan ini terjadi
Jangan disesalkan lagi...

"dan lagu ini....

Bunga nirwana...

Aduhai bunga bunga nirwana
tempatmu jauh di alam maya
rupamu indah tak terlukiskan
engkau tak mudah tercapai tangan
c/o:
Engkaulah bunga milik dewa dewi
aku hanya insan insan biasa
aku tak kuasa untuk mencapaimu,
hanya dalam mimpi mimpi belaka.

keindahanmu tak kuharapkan
asalkan harummu engkau kirimkan.

Engkaulah bunga milik dewa dewi
aku hanya insan insan biasa

Aku tak kuasa untuk mencapaimu
hanya dalam mimpi, 
mimpi belaka..

Keindahanmu tak kuharapkan
asalkan harummu engkau kirimkan..

.~salam kasih sayang
nota kasih:
.............................................................
Lagu lama tapi sedap dengar pula...hehehe..penuh makna dan memori...jua menusuk hati...

Lagu itu.....mungkin ada orang menangisinya sejak 26 tahun yang lalu...tetapi aku baru mendengarnya hari ini..."
Hebatnya kuasa Allah Taala...apa yang berlaku kadangkala Allah ingin memberitahu kita tentang rahsiaNya..dan tentang cerita yang sebenar yang terjadi. Sesungguhnya Allah ingin kita mengakui..bahawa Dialah Tuhan yang maha berkuasa dan kehendakNya sesuatu itu akan terjadi..." masyaAllah..subhanallah.Allah huakbar..alhamdulilllah...moga kita bersyukur..

CATATAN INI KU TULIS DULU...MEI 2011 YANG LALU...SEWAKTU CINTA MULA SINGGAH DI TERATAK KASIH...
KU PASTEKAN DI SINI SEBAGAI MEMORI CINTA KASIH SAYANG...HEHEHE..
MOGA SAYANG AKAN MEMAHAMI LUAHAN HATI KASIH INI....HIHIHI....
.....................
Salam Kasih Sayang"I like walking in the rain cause no one knows I am crying. InsyaAllah."

No comments:

Post a Comment