"Jangan menangis, Kekasihku... Janganlah menangis dan berbahagialah, karena kita diikat bersama dalam cinta. Hanya dengan cinta yang indah... kita dapat bertahan terhadap derita kemiskinan, pahitnya kesedihan, dan duka perpisahan.
"(Kahlil Gibran)

Saturday 24 September 2011

Ampuni hamba.

wahai Allah,
hari ini Engkau telah tunjukkan aku sesuatu,
maka berilah aku kebersihan hati,
berilah aku kekayaan jiwa,
agar hati ini menjadi suci,
jauh dati dendam dan prasangka..
usah aku bercita2 untuk melakukan maksiat,
atau membuat dosa..

sesungguhnya,
tiada daya upaya aku melakukan taat,
andai tiada keizinanMu,
tiada daya upaya aku meninggalkan maksiat,
jita tanpa bantuanMu ya Allah,

oleh itu
aku bermohon padaMu ya Allah,
bantulah hamba,
tolonglah hamba untuk bertakwa
dengan sepenuh jiwa dan raga hamba,
janganlah hamba mengambil hak orang lain,
janganlah hamba mengecikkan hati orang lain,
jangan hamba melakukan dosa-dosa kepada orang lain,
kerana hamba sedar ya Allah,
sungguh sakit, sungguh perit
jika semua itu terjadi kepada hamba,

Tunjukkanlah kepada hamba,
bagaimana cara yang terbaik untuk menyinta,
dan tulus  ikhlas jiwa.

sesungguhnya hamba ini hambaMu ya hina,
ampunilah segala kesalahan hamba yang lampau,
jangan hamba menambah2 dosa,
tunjuki hamba, rezekikan hamba,
tutuplah aib hamba,
kasihanilah hamba..ya Allah..
hamba ini hamba yang lemah, daif lagi tak berdaya..amin.

~salam kasihsayang.............................
sungguh aku tidak sanggup mengguris hati saudara aku sendiri, andai dia bersedih sesungguhnya seumpama aku bersedih, hati aku yang terguris, hak aku dirampas ditarik...sungguh ya Allah, satukanlah hati kami dalam cinta keranaMu, ikatkanlah hati kami dalam kasih sayang keranaMu, jangan kami ada benci membenci, walau dia tidak tahu, aku tahu...maka eratkan kasih sayang antara kami, dalam doa  rindu cinta kepadaMu, Andai suatu hari kami bertemu, tetapkanlah kami berbaik2 dan ikatan adik beradik yang soleh dan solehah. menuju redha Allah..

Indahkan lukisan nama, indahkan ikatan persahabatan, indahkan ikatan kasih sayang....
"Sri.Salmah" dan "Sri Salasiah". Wahai Allah satukan hati kami, dalam ikatan kasih sayang yang terindah.
satukan cinta kami dalam lembayung rahmat kasihMu yang berkah,
titipkan hati kami bersih tanpa ada sedikitpun noda dan dosa untuk kami beribadat kepadamu sentiasa..
dari luhurnya wajah, dari cantiknya budi bahasa hiasilah akhlak kami seperti Engkau hiasi akhlak isteri nabi Muhammad S.AW, Syaiidina Siti Khadijah Radhiallahu Anha, agar kami hidup dengan tenang dan bahagia kelak kami akan kembali menemuiMu di jannah...amin.ya Allah.

 slm..rindu tak pernah padam, kasih tak pernah hilang, sayang tak pernah dilupakan.moga kita berbaik2 sja ya..~cintkasihsyg

No comments:

Post a Comment