"Jangan menangis, Kekasihku... Janganlah menangis dan berbahagialah, karena kita diikat bersama dalam cinta. Hanya dengan cinta yang indah... kita dapat bertahan terhadap derita kemiskinan, pahitnya kesedihan, dan duka perpisahan.
"(Kahlil Gibran)

Tuesday 27 September 2011

Kaya hatiku ya Allah..

Salam sayang...

Wahai Allah,
Engkau yang maha mengerti,
Engkau yang maha melindung
padamu semua bergantung...

aku kembali lagi ke sini,
menulis catatan rindu yang menyisip pedih,
menunggu kalau-kalau kau sudi dan bisa,
singgah di teratak cinta,

sungguh saat tiba dan berlalu itu,
awak  tak pernah jauh sentiasa dekat rupanya,
di mata dan hati hamba selalu ada,
seumpama nafas yang hela...

~salamcintakasih.
27.09.2011.
..................................................
Sayang beberapa hari ini aku isikan masaku dengan menonton senetron...
terkadang tatkala rinduku memuncak aku tak berdaya, tatkala airmataku melimpah kamu tiada di sisi aku untuk aku berkongsi dan berbagi rasa. aku lemas dalam kolam rasaku sendiri..Tenggelam timbul sungguh memenatkan...Aku percaya ini adalah ujian Allah buat aku lagi, aku redha semoga aku tabah....

Sayang...Allah ingin memberi pahala padaku melalui kamu, Allah menguatkan keimanan aku dengan cara menghantar bayangan kamu, Lalu tiba2 hati itu berdetik, mata aku akan menangis, lalu aku kembali kepada Allah Tuhan aku yang maha pengasih, lagi maha mendengar bisik hati, lagi maha mengerti....wahai Allah terima kasih ya Allah kerana menghantar cintanya, kerana dengan cinta itu aku selalu dekat denganMu ya Allah.

Aku tengok crita manohara,
 sungguh crita itu menyentuh hatiku, ya aku dapat lihat, betapa sucinya hati seorang wanita, betapa setianya hati seorang isteri, betapa rindunya hati seorang isteri yang tetap menunggu kepulangan suaminya...indah sangat..lagi mengasyikkan...

selepas itu aku nonton,"Doa dan karunia"  adalah kisah kesetiaan cinta yang terhalang oleh keinginan nafsu manusia,Hati itu sungguh unik, benarlah hati itu tempat bahagia dan tenang manusia, Sungguh semuanya berpunca dari hati, oleh itu aku berdoa semoga Allah memberi aku kaya hati agar aku tidakkan terpengeruh dengan dunia dan isinya. Semoga hati aku itu bersih, lagi cantik dengan takwa untukku persembahkan kepada Allah sahaja, Tuhan yang selayaknya menerima cinta manusia, tuan segala cinta dan kasih sayang...amin.

....................................
 slm..rindu tak pernah padam, kasih tak pernah hilang, sayang tak pernah dilupakan.moga kita berbaik2 sja ya..~cintkasihsyg

No comments:

Post a Comment