"Jangan menangis, Kekasihku... Janganlah menangis dan berbahagialah, karena kita diikat bersama dalam cinta. Hanya dengan cinta yang indah... kita dapat bertahan terhadap derita kemiskinan, pahitnya kesedihan, dan duka perpisahan.
"(Kahlil Gibran)

Thursday 24 November 2011

Perbaharui paspot aku...

Salam sayang..
tadi balik sekolah aku terus gi emigresen..
aku nak perbaharui paspot aku....
hai..kadang kalau kita tak biasa rasa cam bodoh ja....apatah lagi peginya sorang2...tak de kawan..
boyfriend pun tak dak...hehehe

Aku buru2 naik lif untuk ke tinggkat 2,  pejabat emigresen..
Aku nak tanya ada tertulis ikut giliran anda akan dilayan...diam la aku...tungulah aku...sabarlah aku mengikut giliran..
Sampai giliran aku baru aku tanya cam mana nak perbaharui paspot...?

Rupa2nya..kena gambar 2 keping, kalau tak da gambar boleh gi tangkap gambar, rm 8.00, empat keping gambar kemudian lagi..
kena isi borang baru...cerewet juga..tu.

Aku pun buru2 isi borang kemudian tangkap gambar...emmm...
tangkap gambar lucu juga..kena ikut giliran lagi, kemudian masuk dok dalam kotak tempat tangkap gambar..tu hehehe.... ikut arahan dia...senyum aku sorang-sorang...dan  nampaklah muka aku  kat skrin tu..sambil telinga aku dok dengar arahan dari kotak suara automatik...hehehe...suka pulak aku...hehehe..

Dah siap gambar..rm 8.00, bagi gambar + borang tadi + bagi IC kemudian dapat nombor giliran..Aku dapat nombor 2103, nunggu lagi...
Tunggu punya tunggu baru di panggil ke kaunter 9 untuk bayaran...rm 300 untuk 5 tahun tempoh masa..Emmm..aku buat 5 tahun senang...tak yah dok buat sat-sat....hehehe.

Kemudian tunggu setengah jam untuk paspot siap...alhamdulillah..
kebetulan kwan aku sama sekolah datang juga buat paspot suami dia..kami sembang2 sekejap isu gi melancong...ni...hehehe.

Dia pun nak gi melancong ke Medan Desember ni...hehehe..Sama la cam aku..aku dan beberapa orang kawan aku. Kami nak gi Bandung Jakarta..05 Disember nanti...ya..insyaAllah..moga kami selamt perjalanan, selamat di sana, dan selamat melawat, selamat dapat ilmu pengetahuan, selamt pulang, selamat dalam kenangan...hehehe..amin. Nak jadi jutawan..tukar duit.RM.500 dapat juta-juta...hehehe.

Semaga detik itu paling indah dalam hidup ku..semoga Allah mengurniakan keajaibanNya.kasih sayang hadir sama hehehe,,,insyaAllah. Semoga melimpah2 rahmatNya kepada kami semua...amin

BANDUNG JAKARTA TUNGGULAH KAMI HADIR...HEHEHE...
....................................
 slm..rindu tak pernah padam, kasih tak pernah hilang, sayang tak pernah dilupakan.moga kita berbaik2 sja ya..~cintkasihsyg

No comments:

Post a Comment