"Jangan menangis, Kekasihku... Janganlah menangis dan berbahagialah, karena kita diikat bersama dalam cinta. Hanya dengan cinta yang indah... kita dapat bertahan terhadap derita kemiskinan, pahitnya kesedihan, dan duka perpisahan.
"(Kahlil Gibran)

Thursday 18 August 2011

Rindu itu..

andai aku merindumu kasih...aku berselawat pada Rasulullah..
di sana ada ketenangan, dan kesyahduan kasih sayang...dengan berkat berselawat kepada Rasulullah 
semoga Allah menyampaikan pencarian rinduku...aaminnn.
................................................................
Salam sayang..
hari ni 18.08.2011
genap 7 hari aku tak menghubungi abang..
sedih pilu rasa hatiku tak terkata..
tiap maghrib sebak itu bertandang lagi..
aku tak tahan...
lalu airmataku mengalir lagi..
aku kuatkan hati...
sabarlah...sabarlah..usah menangis lagi..
semoga Allah memelihara dia..
Allah yang menciptanya,
Allah yang memberi nyawa padanya,
Allah yang menghidupkannya
Allah yang memberi rezeki kepadanya,
Allah yang memeliharanya..
aku cuma perlu berdoa..
semoga dia sejahtera dan diberi petunjuk dan hidayah,
ke jalan yang lurus dan mulia,
jauh dari segala bala bencana dan maksiat..
dipermudahkan segala urusan dunia dan akhiratnya,

Siapalah aku...
hamba yang hina, lagi banyak membuat dosa.
ampunilah hamba ya Allah kerana kurang ilmunya,
terkadang hamba meminta itu ini...
kemudian aku tukar fikiran meminta begitu begini.
semoga Allah menetapkan pendirian aku.
dalam aku memilih IMAN dan TAKWA kepadaMu,
dalam hamba berlumba mengejar CINTA dan REDHAMU,
hamba terpaksa mengorbankan hati dan perasaanku
cintaku padanya sungguh aku menyintainya...
cinta itu sungguh sakit lagi sulit...
aku sedar ya Allah, siapa aku,
aku insaf ya Allah...hakikat diri aku...
sungguh aku padanya....bukan siapa-siapa...
aku kecil aja di matanya..
tak da rupa apa lagi harta kekayaan dunia.
aku mohon ikhlas itu titipkan dalam hatiku...
agar aku tidak akan memandang hubbun dunnia,

Aku berserahlah padaMu ya Allah,
Engkaulah ya Allah, Tuhan yang mencipta rasa2 yang ada dalam jiwa,
andai rasa2ku ini anugerah Allah yang maha pengasih,
andai rasa2nya jua anugerah Allah yang maha pemurah,
pada suatu hari rasa2 itu akan dipertemukan pada titik silang yang soleh dan solehah..
petemuan di garisan putih suci antara langit dan bumi, takdir Allah dan rahmat Ilahi,
kerana janji Allah itu benar,
dan Allah amat mendengar yang tidak perlu telinga untuk Dia mendengarkan segala permintaan hambaNya,
Dia yang amat mengetahui baik buruk dalam hidup ini.
Andai Allah tidak memberi padaku lagi,
andai Dia tidak mengkhabulkan permintaanku lagi untuk bersamanya...berbicara kasih dengannya,
usahlah aku bersusah hati,
pasti di sana ada kebaikan yang banyak dalam hidupku ini...
aku redha dan aku terimalah takdir yang terindah ini..

Semoga aku kuat tabah menempuh perkabungan cinta ini..
cinta ini amat sakit tapi rasanya amat manis bagi yang meredhai takdir Ilahi.
jadikan aku adalah salah seorang dari kalangan hambaMu yang sabar. Ya Allah ya Rahman Ya Rahim..aaminnn,


....................................
 slm..rindu tak pernah padam, kasih tak pernah hilang, sayang tak pernah dilupakan.moga kita berbaik2 sja ya..~cintkasihsyg

No comments:

Post a Comment