"Jangan menangis, Kekasihku... Janganlah menangis dan berbahagialah, karena kita diikat bersama dalam cinta. Hanya dengan cinta yang indah... kita dapat bertahan terhadap derita kemiskinan, pahitnya kesedihan, dan duka perpisahan.
"(Kahlil Gibran)

Wednesday 10 August 2011

Mesej kasih..

Salam sayang...
Maghrib tadi..
aku teringat sangat...hehehe..rindu tak tertahan, lalu aku ringan tangan menekan masej..

"Salam...abang baik2 ka. sihat..bahagia.? Dapat solat semua...jom gi solat tarawih... Moga bang dapat balas msej ni, ayang tunggu mesej abang..k..sayang..."

kemudian aku gi surau...
balik surau aku tengok ada msej abang..
"Wsalam..ok. baru bis solat ni, nak p marriot sat jumpa kwan mai dari sabah.."

em..ringkas je. Apa benda merriot tu...emm..malas aku nak tanya-tanya...ok la tuh...
asalkan balas dah ok la...dia ada rsa nak bals..dan prihatin juga...
kalau tak nak balas lagi la sakit hati....hehehe.

Emmm..tak apa la tapi aku malas nak bals balik...nanti kalau abang tak balas sakit sangat aku rasa..nunggu balsan ni...hai..geram rasa nak nangis je...jadi aku jangan selalu koyak hatiku..ni..akulah kena jaga..jangan ia sedih2 lagi...jangan ia terluka lagi......

Ok la..moga selamt ja segala urusan...kadang aku terfikir pula...aku kena faham dia...faham kerja dia..faham hati dia...dia bukan aku..aku tahu la hati aku..tu pun kadang2 aku nangis juga sebab aku geram pada hati aku. Ni orang lain hati dia mana aku tahu...dan sudah pasti diri dia..dia ada hak, dan identiti dia sendiri, serta persepsi, dan priority..Aku mana leh dok nak dia ikut cakap aku....hehehe..hai aku tak patut buat dia gitu...aku kena tolak ansur lah, kena faham la kedudkan dan keadaan dia...usah prasangka buta..kena redha..dan serah pada Allah,

 Allah menciptanya, Allah memberi rezeki padanya, Allah menjaganya, Allah menghidupkannya, Allah mematikannya, Allah melihatnya dan Allah sentiasa mengetahui tentang hambanya. Allah lebih menyayanginya lebih dari aku kasihinya, Allah mengetahui apa yang terbaik kepadanya. jadi ada baiknya aku doakan saja agar Allah memberi ptunjuk dan hidayah padanya, agar dia sentiasa dalam kebaikan, dalam ketakwaan di jauhi segala maksiat dan bala bencana, Dimudahkan segala urusan pekerjaan dan dapat menambahkan amal kebaikan di dunia, Semoga selamat segala urusan hidup abang seharian.

 Semoga hati aku ni lembut untuk terus berdoa, dan penuh kekayaan jiwa dan tidak cemburu buta, dan sentiasa berlapang dada dan minda untuk memberi sokongan moral padanya. Ya InsyaAllah ayang hantar doa ksih sayang dari jauh semoga cinta abang pada ayang tetap seperti dulu tak berubah walau dipukul segala badai manusia atau masa...tetap kasih sayang cinta selamanya.

~salam kasih syg.
09082011
....................................
 slm..rindu tak pernah padam, kasih tak pernah hilang, sayang tak pernah dilupakan.moga kita berbaik2 sja ya..~cintkasihsyg

No comments:

Post a Comment