"Jangan menangis, Kekasihku... Janganlah menangis dan berbahagialah, karena kita diikat bersama dalam cinta. Hanya dengan cinta yang indah... kita dapat bertahan terhadap derita kemiskinan, pahitnya kesedihan, dan duka perpisahan.
"(Kahlil Gibran)

Tuesday 25 October 2011

Doa cinta 2

Salam sayang..
suatu hari aku terdetik...

~ Tak apalah,...aku bermohon pada Allah agar Allah memadamkan bayang-bayang kamu dalam kotak fikiran aku. tetapi Allah tidak memakbulkannya lagi.
Tak apalah....sungguh ingatan ke kamu itu masih ada tiap saatnya.Sungguh detik yang ku lewati terasa begitu lambat,...aku sudah penat dengan kerenah dunia cinta buta...
sungguh sakit sangat andai kita gila-gila menyinta tetapi dia tidak punya rasa yang sama..sakit dan perit di rasa...menikam2 jantung hamba.
bagaimanalah harus aku lakukan...bagaimanalah harus aku melupa...

Hari-hari yang ku jalani,
terasa begitu sepi, terasa begitu kosong tak berseri, tak bererti...
Namun aku pasrah.....
aku pasti suatu ketika pasti Allah sudi menemukan titik silang cinta kita.
yang indah dalam hati dan mata seiring dengan takdir Allah.
kelak kita tahu bahawa cinta itu ada dua sisi dan dua rasanya.
Sisi pertama ialah sisi derita dan bahagianya, sementara rasanya ialah hangat dan dinginnya.
Ya...Tiap kali rindu berbisik membuat rasa-rasa tidak tentu arah....hehehe.
Hatiku jadi hangat membara..
tetapi tatkala  airmata mengalir ia memadamkan bara rindu dalam hati menjadi ketulan arang yang tak berguna...aku terpaksa beralah...aku tak berdaya...aku sedih, aku rasa aku diperbodohkan, aku tak berguna, aku letih untuk mengejar2 cinta...biarlah ia pergi, biarlah aku tenggelam dalam sepi....yang pedih..

Hati kamu itu keras,
umpama besi aku tak mampu aku tidak boleh buat apa2
hati kamu itu umpama bodozer yang tidak memperduli dan menolak menumbangkan pohon cinta.
sungguh hanya yang berhak dan berkuasa ialah Allah yang boleh melembutkan hati kamu,
Allah berhak menitipkan, mencabut atau menghapuskan rasa cinta itu andai Allah mahu,

Kelak kita tahu,
sungguh tiada Tuhan yang berhak disembah dan yang maha berkuasa itu ialah Allah,
jangan kita menyintai makhluknya melebih cinta kita kepadaNya..
kita ini hamba yang tidak tahu, dan tidak punya apa2..
hatta untuk mengejit mata sekali pun perlukan rahmat kasih sayang Allah.
jadi sama2 kita berdoa semoga Allah mengampunkan dosa2 kita...
agar Allah tunjuki kita,
menutuplah segala aib kita dan maafikan kita.
sungguh kita ini terdiri dari kalangan hamba Allah ya zalim...
semoga Allag sudi menenangkan semula hati2 kita
amin ya Allah..

~salam cinta.
airmata ....................................
slm..rindu tak pernah padam, kasih tak pernah hilang, sayang tak pernah dilupakan.moga kita berbaik2 sja ya..~cintkasihsyg

No comments:

Post a Comment